ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکنان برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟ ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تنور انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی داغ شد

  • کد خبر: ۱۶۲۶۳۰
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تنور انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی داغ شد
۱۵ نفر برای نشستن روی صندلی ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، ثبت نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهلت ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات هیئت فوتبال استان درحالی دیروز به پایان رسید که مطابق انتظارها، در روز آخر چهره‌های مختلفی برای ثبت‌نام به هیئت فوتبال آمدند. درحالی‌که تا دیروز غیر از خود احسان اصولی فقط حسین پروانه و علیرضا فرهادی‌نژاد ثبت‌نام کرده بودند، دیروز از ساعات اولیه بازگشایی دفتر هیئت فوتبال، افراد مختلفی برای ثبت‌نام مراجعه کردند که در پایان، دوازده نفر موفق شدند با شرایط قانونی لازم، ثبت‌نام نهایی را انجام دهند. بدین ترتیب، برای انتخابات پیش‌روی هیئت فوتبال خراسان‌رضوی پانزده نفر کاندیدا شده‌اند که درنوع خودش یک رکورد محسوب می‌شود! البته همه ثبت‌نام‌شدگان ممکن است به مرحله انتخابات نرسند، چراکه باید وارد فرایند زمان‌بر و تا حدی پیچیده تأیید صلاحیت شوند که شاید به‌قیمت حذف‌شدن برخی آن‌ها تمام شود. این همه درحالی است که ترکیب ثبت‌نام‌کنندگان نشان می‌دهد احتمالا ائتلاف بین چند نفر یا کنارکشیدن برخی‌ها به‌نفع برخی دیگر، به‌شدت وجود دارد.

ورود شورای اسلامی شهر با ۳ نفر

مطابق انتظار‌ها اعضای شورای اسلامی شهر حضور قابل توجهی در انتخابات هیئت فوتبال داشتند و دیروز دو عضو شورا و یک دبیر کمیسیون ثبت‌نام کردند. حسین علوی، رئیس کمیسیون ورزش‌وجوانان که سابقه بازی در تیم‌های پیام، ابومسلم و استقلال تهران را دارد و مهدی ناصحی، عضو پرنفوذ شورای اسلامی شهر، دو چهره شاخص مدیریت شهری بودند که روز گذشته وارد فرایند انتخابات شدند. محمد آخوندی، دبیر کمیسیون ایثارگران شورا، هم سومین نفر از طیف شورای اسلامی شهر بود که ثبت‌نام کرد.

داوران با نصف توان

از جامعه داوران، محسن ترکی و محسن قهرمانی ثبت‌نام کردند و رضا سخندان و حسن کامرانی‌فر با وجود گمانه‌زنی‌ها در انتخابات شرکت نکردند. دو داوری که از ماه‌ها قبل بحث حضور آن‌ها در انتخابات هیئت فوتبال به گوش می‌رسید، ولی در لحظه آخر احتمالا به‌نفع دو محسن جامعه داوری کنار کشیده‌اند. ترکی و کامرانی‌فر که از نسل داوران طلایی استان هستند، بی‌گمان از پشتیبانی جامعه داوران برخوردارند و احتمالا اقبال اهالی فوتبال را هم با خود دارند.

نمایندگان بخش خصوصی

محسن ارزانی و محمدرضا رضوی‌راد به‌نوعی نماینده طیف بخش خصوصی بودند که دیروز در انتخابات ثبت‌نام کردند. ارزانی رئیس سابق اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد است که مدتی هم رئیس هیئت قایق‌رانی بوده است و بعد از جنجال‌هایی که در این هیئت به‌وجود آمد، کنار رفت. رضوی‌راد از جایگاه‌داران شناخته‌شده سی‌ان‌جی است و مدتی هم مسئول کمیته بازاریابی هیئت فوتبال بوده است که البته خروجی مشخصی نداشت.

نمایندگان بخش دولتی

در مقابل طیف خصوصی‌ها، طیف دولتی و نیمه‌دولتی‌ها هم در انتخابات ثبت‌نام کردند که شامل علیرضا فرهادی‌نژاد، حسین پروانه و جعفر قدیری می‌شود. فرهادی‌نژاد که بعد از اصولی دومین نفری بود که ثبت‌نام کرد، در نیروی انتظامی فعالیت می‌کند و شاید بتوان گفت غیرمنتظره‌ترین گزینه‌ای است که وارد فرایند انتخابات شده است. او اکنون نماینده حقوقی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد است. حسین پروانه، رئیس هیئت فوتبال کارگری استان، هم دیگر گزینه‌ای است که در این طیف می‌گنجد. دروازه‌بان سابق تیم‌های آدنیس و رینگ‌سازی چند ماهی است که با پشتیبانی مجموعه ایران‌خودرو دوباره در فوتبال و فوتسال فعال شده است و این‌بار به‌صورت جدی وارد چرخه مدیریت شده است. نفر سوم در این دسته، جعفر قدیری است که از بدنه وزارت ورزش وارد چرخه انتخابات شده است. او سابقه معاونت مدیرکل ورزش‌وجوانان استان را دارد، ولی به‌نظر نمی‌رسد همان شخصی باشد که هاشمی‌جواهری گفته بود در جریان انتخابات هیئت فوتبال از او حمایت می‌کند.

داوطلبان همیشگی

حسین پیمانی‌زاد و محمود قربانیار دو کاندیدای دیگر هستند که دیروز در آخرین مهلت ثبت‌نام به هیئت فوتبال آمدند و فرم‌های مدنظر را پر کردند. این دو نفر تقریبا پای ثابت انتخابات هیئت فوتبال استان در سال‌های گذشته بوده‌اند و جالب اینکه هر دو در مقطعی سرپرست هیئت فوتبال هم بوده‌اند. پیمانی‌زاد که از استادان دانشگاه آزاد است و قربانیار که کارمند وزارت ورزش است، چهره‌هایی شناخته‌شده بین اهالی فوتبال هستند، اما پای رأی‌دادن که وسط بیاید، به‌نظر می‌رسد چندان مقبول آن‌ها نباشند. این تجربه‌ای است که دست‌کم در دوره‌های گذشته که کاندیدا شده بودند، ثابت شده است، مگر اینکه در این دوره اتفاق جدیدی بیفتد.

طیف بازنشستگان

ششمین طیفی که در انتخابات هیئت فوتبال شرکت کردند، بازنشستگان هستند با دو کاندیدا؛ علیرضا اعلمی و احمد مظاهری که اولی بازنشسته آموزش‌وپرورش و دومی بازنشسته اوقاف است. بین این دو نفر، اعلمی چهره شناخته‌شده‌تری در فوتبال است، هرچند جوان‌های امروزی بعید است او را بشناسند. اعلمی در اوایل دهه ۸۰ مدتی مدیرعامل باشگاه پیام بود و در ورزش آموزشگاه‌ها فعالیت می‌کرد.

... و احسان اصولی

در برابر این چهارده نفر، احسان اصولی قرار دارد که به‌نظر کار سختی برای ماندن در پستش دارد. این عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد که در دوره چهارساله حضورش در هیئت فوتبال فرازونشیب زیادی داشت، با اینکه توانست خودش را به ساختار فدراسیون فوتبال بکشاند، منتقدان زیادی بین اهالی فوتبال دارد که حضور چهارده نفر در انتخابات، خودش مصداق روشن آن است.

ماجرای نواب رئیس

طبق قانون، هر کاندیدا باید در زمان ثبت‌نام یک نایب‌رئیس مرد و یک نایب‌رئیس مرد معرفی می‌کرد که در این بخش، اتفاقات جالبی افتاد. هانیه امانی در بخش زنان و محسن قهرمانی در بخش مردان بیشترین تعداد نواب رئیسی را برعهده داشتند که در نوع خودش جالب توجه است. برخی‌ها هم الگوی کفاشیان-تاج را پیاده کردند؛ به این صورت که محسن ترکی با اعلمی و مهدی ناصحی با حسین علوی هم‌زمان همدیگر را به‌عنوان نایب‌رئیس معرفی کردند. در نهایت قسمت اول ماجرای انتخابات هیئت فوتبال استان تمام شدو حالا باید منتظر قسمت‌های جذاب بعد آن بود؛ جایی که وزارت ورزش باید صلاحیت‌ها را تأیید کند و بعد فرایند واقعی انتخابات کلید بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->